Here we go again..

Nu har jag ätit min tredje måltid idag. Haha, verkar ju som att jag inte gör något annat än äter, men mina måltidstider idag har varit: frukost - 09.00, lunch - 13.00, middag  - 17.30. Rätt så normalt för att vara mig. Det har inte varit några stora mål direkt, eller aah, omelett till frukost är väl inte vad jag är van vid precis haha ;P Men för övrigt.

Min middag bestod i alla fall av lite överbliven köttfärs som resten av min familj lämnat kvar. Eller rättare sagt köttfärssås. Gjord på matlagningsgrädde tror jag (hade ju varit bättre med riktigt grädde, men hela familjen kanske inte vill vältra sig i fett bara för att jag gör det ;P). Var inte så jättemycket, tog väl upp ca 1/4 av tallriken. Andra ingridienser jag använde mig av var:

1 liten babybellost (är ju tvungen att få slut på dom satans ostarna!:P)
1 liten paprikabit
2 skivor Gouda-ost

Hackade helt enkelt bara Babybell-osten samt paprikan till små tärningar, blandade ihop dem med köttfärsen, sedan la jag ostskivorna ovanpå. In i micron på näst högsta effekten i 1 minut! Skar upp några tomatklyftor och gurkstavar till det + ett stooort glas vatten. Mums!
Jäklar, vad jag känner mig som värsta Anna Skipper/Mat-Tina, med alla dessa recept. :P Men jag själv vill gärna läsa om såna här recept i andra bloggar, så därför hjälper jag gärna till själv. Kommentera gärna om ni har synpunkter eller så. :)

Tänkte egentligen göra någon form av sås till, på creme fraiche, men det är skitsvårt att komma på något som man kan blanda ner!? Inte så skoj att äta ren creme fraiche... Och min absoluta favorit sweet chili sauce är ju förbjuden, alldeles för mycket kolhydrater i den. Vad kan man smaksätta med? Förutom kryddor då, vet heller inte riktigt exakt vilka kryddor man får använda.

Jaja, nu ska jag ta mig en dusch och fixa i ordning mig lite (går just nu omkring som en kvinnlig Tomas Di Leva, med röd, stor tunika), och sedan bege mig iväg till affären. Nu ska det handlas! Lämna gärna tips på bra produkter :)



Boken jag köpte igår! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0